Portfolio
Under uppbyggnad
Enersize
Jag fick ta över och förvalta/förädla en logotype, ett typsnitt och ett grafiskt rörmönster. Med detta som grund började arbetet med att bygga en grafisk identitet, som sedan har legat till grund för all visuell marknadsföring för Enersize. Under en kort tid har vi producerat templates, broschyrer, case studies, LinkedIn annonser, powerpointpresentationer, nyhetsbrev, en helt ny web och till och med hunnit med att spela in filmer tillsammans med Play Reklambyrå. Tillsammans arbetar vi för att sprida Enersize lösning för tryckluftsoptimering, med en vision om en grönare industri och ett förbättrat klimat.
Under mina många är på IFS globala marknadsavdelning utvecklades jag från grafiks designer till att även ha roller som produktions- och projektledare. En resa som var både krävande och givande men framför allt lärande och rolig. Jag fick arbeta med större projekt från start till mål och fick ansvarsområden som gav mig utmaningar för att växa. Tillsammans med teamet levererade vi marknadsmaterial för alla tänkbara kanaler, interna konferenser för att stärka sälj och gemenskap, världskonferenser för kunder och partners och mycket mer. Tack för att jag fick vara med på denna resa.
Eventmaterial för IFS
I min roll som grafisk ansvarig/projektledare för IFS världskonferenser ingick att projektleda, planera, skapa, kvalitetssäkra och koordinera allt grafik material: intern och extern kommunikation till web och nyhetsbrev, bildspel, presentationsmaterial, branding av konferensanläggning exteriört och interiört, bilder och illustrationer. Under dessa projekt hade jag även budgetansvar och samarbete med externa produktionsbolag och byråer.
Grafiskt profilmaterial
2009 påbörjades ett arbete för att ta fram en ny grafisk profil för IFS. Som grafisk designer hade jag en viktig roll i utvecklingen av logotyp, profilfärger, visuell identitet och templates. 2016 gjordes en uppdatering av denna profil med en pil och vi började återigen använda oss av industribilder för att komplettera piktogramikoner. Under och efter implementering var jag ansvarig i ”grafiskt råd” för att ge rekommendationer och sprida kunskap om ”IFS look and feel” internt och externt, lokalt och globalt.
Kampanjmaterial: Taking care of business
Ett stor projekt där jag i första hand var grafisk designer men även produktionsledare för fotografering och filmning med externa aktörer. Här ingick allt från att planera, måla rekvisita, hitta statister till att leverera färdigt film. I min roll som grafisk designer producerade jag också övrigt material som annonser för web och tryck, broschyrer, utbildningsmaterial och ppt-presentationer.
intresserad?
Hör av dig så tar vi en fika och pratar marknadsföring och design.